Starship of bunnies

rss

2010-05-23

Pluto



Excuse me
But I just have to
Explode
Explode this body
Off me

I'll be brand new
Brand new tomorrow
A little bit tired
But brand new







- Björk




Det vet inte många av er. Men jag brukade kallas för Pluto då jag var liten. Det är sant. Mamma brukade kalla mig för Pluto. Eller grodan. Jag låg och sov på mage rätt ofta och såg väldigt mycket ut som en groda. Kanske gör jag det fortfarande. Sover fortfarande på mage. Eller nästan i alla fall. 

Lustigt att jag under en del av mitt liv skulle springa runt och känna mig rätt mycket som om jag kunde identifiera mig med den där otåliga rastlösheten och ickefungerandet som Björk sjunger om. Att vilja kräla sig ur en kropp som känns som om den kliar inifrån. Ja, rentav från själen själv. Klia i själen. Minnen. Minnen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar