Starship of bunnies

rss

2010-05-23

Too much diary for everyone

I stole this picture


Ett tips skulle kunna vara att inte springa ut och handla i försommaren utan något ordentligt på benen. Alla mina strumpbyxor är trasiga och jag behövde verkligen ut och handla nya. Hence the rush-out. Men då kanske man ska ta byxor eller nåt på sig istället. Det är bara det att jag är väldigt mycket mer av en kjolflicka. Så ut sprang vi. Jag och J. Ut i regnet och stormen. För det stormar ute. Regn och blåst och snart kanske litet åska. Det känns så i alla fall. Och kolsvarta mörka moln.

Handlade mat och allt sånt också. Fikade i centrum och så shoppade jag strumpbyxorna och blekmedel för armarna och allt. En svart kajal. Jag har ju mina svarta gothögon. Jag kommer aldrig någonsin att växa upp.

Priset blev förstås stort och högt. Mest för J, visserligen. Stackarn. Priset för mig blev kycklingben som ser alldeles nyplockade ut. Och lika bleka är de också. Brun utan sol, tack! Brun utan sol für alle! Fast först efter löning.

Frusen så jag kan gå sönder, men nöjd efter all shoppingen. Det var fint. Tror att J ska få tillbaka genom att jag lagar något gott åt honom till middag. Finhet.

Vill dra ihop familjen litet snart. Om jag bara kan. Men ikväll blir det middag på två och kanske Sagan om Ringen eller Avatar eller nåt på dvd'n. Skulle jag tro, i alla fall.


Share your links easily.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar